17.11.2020

Intervija ar TIMOCOM parādu piedziņas dienesta darbiniekiem

ieskats parādu piedziņas procesos loģistikas nozarē

Parādu piedziņas darbinieki Julians van Ahters, Džofrijs Bladjē un Denise Behta sniedz konsultāciju pakalpojumus, rūpējas par kl

Jau daudzus gadus TIMOCOM ir sniedzis saviem klientiem parādu piedziņas pakalpojumus, darbojoties kā uzticams partneris neapmaksātu rēķinu gadījumā. Šajā emuāra ierakstā mēs lūdzam TIMOCOM parādu piedziņas darbiniekus pastāstīt par viņu ikdienas uzdevumiem starptautiskajā loģistikas nozarē. Viena lieta ir skaidra: darbs bieži vien ir ievērojams, reizēm nomācošs, bet vienmēr interesants un daudzveidīgs. Džofrijs Bladjē, Denise Behta un Julians van Ahters pastāsta par savu pieredzi, apgāž dažus stereotipus un pierāda, ka diplomātija un sapratne var būt pamats profesionāliem panākumiem.

Mūsu mērķis darbā ir atrisināt konfliktus un darboties kā vidutājiem. Mēs gūstam panākumus 86% gadījumu, un pagājušajā gadā spējām vienoties par prasījumu piedziņu vairāk nekā 33 miljonu eiro apmērā. Pierādījumi, ka mūsu metodes darbojas klientu labā.

TIMOCOM: Kā izskatās "standarta" parādu piedziņas lieta?

Denise: Klients pieprasa pakalpojumu tiešsaistē, un automātiski tiek izveidots pieteikuma fails, kas pēc tam tiek apstrādāts. Kamēr mēs apstrādājam parādu piedziņas lietu, kreditors nosūta mums dokumentus, piemēram, nesamaksātu rēķinu. Tad parādniekam ir iespēja atbildēt un iesniegt savus dokumentus, piemēram, bankas izrakstu, kas pierāda, ka viņš ir samaksājis par pakalpojumu. Šis process ir pilnīgi digitāls – visu veikt tiešsaistē ir gudrāk un vienkāršāk mums un mūsu klientiem.

Julians: Mēs nodarbojamies gandrīz tikai ar parādu piedziņu par pārvadāšanas rēķiniem, piemēram, par pārvadāšanas laikā nodarītajiem zaudējumiem. Ja divām līgumslēdzējām pusēm ir domstarpības, nav nekas neparasts, ka viena puse reaģē, atsakoties maksāt otrai. Var būt dažādi iemesli tā rīkoties. Tomēr parasti tas ir veids, kā paust neapmierinātību, un mēs to varam noskaidrot, uzsākot dialogu ar abām pusēm. Mēs vienmēr darām visu, kas ir mūsu spēkos, lai darbotos kā diplomātiskais vidutājs starp klientiem abās situācijas pusēs. Tas tiešām uzlabo situāciju. Jo pat tad, ja kreditors mums ir iesniedzis lietu, tas nenozīmē, ka pastāv reāla problēma.

TIMOCOM: Kāpēc cilvēki var atstāt parādus nesamaksātus?

Julians: Pirmā lieta, kas jums jāzina, ir tā, ka mēs saskaramies ar konfliktiem daudz retāk, nekā lielākajai daļai cilvēku varētu šķist, domājot par parādu piedziņas pakalpojumu. Gandrīz vienmēr tā ir tikai komunikācijas problēma starp abām pusēm, un nav nekāda tieša naidīguma. Viena no visizplatītākajām problēmām, ko redzam, ir tas, ka rēķins ir nepareizs un tāpēc parādnieks nav spējis to samaksāt. Nav tā, ka viņi nevēlas apmaksāt rēķinu, bet, piemēram, viņiem ir nepieciešams konkrēts dokumenta numurs, ko iesniegt savai grāmatvedības sistēmai, un kreditors to nav iekļāvis rēķinā. Izrādās, ka parādnieks nespēja samaksāt, lai gan to vēlējās.

Džofrijs: Neapmaksātiem rēķiniem tiešām var būt daudz un dažādu iemeslu. Dažreiz ir pretprasības, piemēram, ja darījums ietvēra palešu apmaiņu, bet uz vietas nebija pietiekami daudz palešu. Šādā gadījumā parādnieks var būt aizturējis maksājumu, jo viņam ir tiesības uz paliktņu maiņu, kas nav notikusi.

Denise: Jo īpaši lielie uzņēmumi, iespējams, vienkārši saskaras ar apstrādes grūtībām. Ja klients ir liels uzņēmums, pārvadātājs vai kravas ekspeditora  uzņēmuma darbinieki ne vienmēr var sazināties ar personu, kurai ir jāveic maksājums. Dažreiz uzņēmums nevar atrisināt lietu viens pats, jo individuālajiem komersantiem vienkārši nav laika. Mazākiem uzņēmumiem var nebūt savas grāmatvedības nodaļas. Tādējādi uzņēmuma darbinieki pēc darba izveido rēķinus, un tāpēc viņiem ir jāuzrauga visas prasības atsevišķi. Šādā gadījumā bieži vien nav vērts nodarboties ar debitoru parādu pārvaldību papildus visiem pārējiem veicamajiem darbiem. Tāpēc viņi noalgo TIMOCOM parādu piedziņas dienestu. Jo īpaši tāpēc, ka mūsu pieprasītā maksa ir norādīta mūsu tīmekļa vietnē. Ikviens jau iepriekš var redzēt, cik izmaksās mūsu veiktā parādu piedziņa. Kad klienti izvērtē pakalpojuma izmaksas attiecībā pret laiku, kas tiem nepieciešams, ir skaidrs, ka pakalpojums ir labākā izvēle.

Džofrijs: Un, ja problēma ir valodas barjera, jūs, iespējams, nevarēsiet par to parūpēties pats. Tieši tur TIMOCOM parādu piedziņas dienests patiešām var kaut ko mainīt, jo mēs varam runāt ar klientiem un viņu parādniekiem 27 valodās.

TIMOCOM: Kādi ir izaicinājumi, ar kuriem saskaraties, strādājot parādu piedziņas dienestā?

Julians: Ja klienti nerunā vienā valodā, piemēram, vācu vai angļu, saziņa starp kreditoru un parādnieku vienkārši nav iespējama. Tāpēc ir tik praktiski, ka mūsu komanda pārstāv tik daudz dažādu valodu.

Džofrijs: Bieži vien gan pārvadātāji, gan kravas ekspeditori patiešām nezina, kādas ir viņu tiesības un pienākumi. Mēs palīdzam izskaidrot, kas ir jādara un kas patiešām ir vajadzīgs. Izskaidrojam arī sekas, kas iestāsies, nerīkojoties atbilstoši.

Julians: Mēs nevaram sniegt juridisku konsultāciju, bet mēs varam paskaidrot, ko tiesību akti saka. Cilvēki reizēm vienkārši nesaprot, ka, veicot uzņēmējdarbību starptautiskā mērogā, pastāv atšķirīgas līgumiskās un darījumu paražas. Tas vien var izraisīt maksājumu kavējumus. Ja tā ir galvenā problēma, mēs uzskatām, ka mūsu uzdevums ir sniegt informāciju, kas novērsīs turpmāku parādu piedziņas gadījumu rašanos to pašu iemeslu dēļ nākotnē.

TIMOCOM: Kādi ir jūsu darba ierobežojumi? Ko parādu piedziņas dienests nedrīkst darīt?

Julians: Lūk, viens piemērs: uzņēmums pieprasa papildu maksājumu. Pieņemsim, ka kravas pārvadātājs vēlas iekasēt par kārtējām izmaksām, ko pārvadājuma pircējs piekrita maksāt tālruņa sarunas laikā, bet kas nebija iekļautas līgumā. Mūsu padoms: vienmēr rakstveidā noslēdziet papildu nolīgumus. Tādējādi visas līgumslēdzējas puses varēs redzēt, kuri pakalpojumi un izmaksas ir iekļauti pasūtījumā. Tas ir svarīgi, jo mēs varam vienoties tikai par to izmaksu atlīdzināšanu, par kurām ir panākta vienošanās un kuras ir iekļautas pārvadājuma pasūtījumā, vai par zaudējumu atlīdzināšanu, ko ir apstiprinājusi un nepārprotami izraisījusi otra puse.

TIMOCOM: Kādās valodās varat apkalpot klientus?

Julians: Mūsu komanda kopā runā 27 valodās. Lielākā daļa gadījumu, ar kuriem sastopamies, tiek risināti vācu valodā, bet, neskatoties uz to, mūsu komandā cilvēki runā 26 citās dzimtajās valodās. Maķedoniešu valodā mēs piedāvājam tikai rakstisku saziņu, bet mēs sniedzam pilnus pakalpojumus visās citās valodās.

TIMOCOM: Cik ilgs laiks nepieciešams lietas atrisināšanai? Un kad parādu piedziņas lieta tiek uzskatīta par noslēgtu?

Julians: Mēs rūpīgi strādājam pie katra gadījuma, tāpēc ir grūti precīzi atbildēt. Protams, mēs darām visu, kas ir mūsu spēkos, lai pēc iespējas ātrāk sakārtotu lietas, bet, lai to izdarītu, mums ir jāsazinās ar abām pusēm. Mums jāpieprasa un jāpārbauda dokumenti, jālūdz vēl citi dokumenti un tie jāpārbauda. Ja vēlamies būt droši, ka esam veikuši uzticamības pārbaudi, nevaram izlaist nevienu darbību. Dažkārt mēs atklājam likumīgas pretprasības. Tādā gadījumā mums tās ir jāpārbauda un pēc tam jāvienojas par starpības maksājumu. Mēs strādājam pie lietas, kamēr vien varam sniegt palīdzību kreditoram. Tas var nozīmēt palīdzēt pusēm vienoties par maksājuma atlikšanu vai maksājumiem pa daļām, ja mūsu klients tam piekrīt.

TIMOCOM: Kādi ir klienti?

Denise: Katrs gadījums un katrs klients ir atšķirīgs. Ir klienti, kas ļoti sadarbojas, daži kļūst diezgan dusmīgi, bet tas patiešām ir izņēmums. Daži no viņiem atvainojas uzreiz pēc tam, kad mēs viņiem piezvanām. Viņiem tiešām nepatīk neapmaksātie rēķini. Daži no viņiem mums ļoti pateicas par to, ka palīdzējām viņiem iegūt savu naudu.

TIMOCOM: Kas nepieciešams, lai kļūtu par labu parādu piedzinēju?

Julians: Mums noteikti jāspēj saglabāt mieru. Un jābūt profesionāliem. Arī izcilas komunikācijas prasmes un motivācija ir svarīgas. Liela daļa mūsu darba prasa pievērst uzmanību detaļām, piemēram, čeku un dokumentu savākšanai un apstrādei, un, protams, mums jābūt diezgan organizētiem.

TIMOCOM: Kas jums patīk savā darbā? Kas to padara interesantu?

Džofrijs: Ik dienu notiek kas jauns. Ir aizraujoši redzēt, kā dažādi cilvēki reaģē uz vienu un to pašu situāciju  – daži cilvēki uzskata, ka naudas jautājumi ir principiāli. Jūs varat iztērēt vairāk laika sarunām par EUR 25 nekā par 25 000. Viņus neinteresē nauda, viņi vienīgi vēlas panākt savu taisnību. Spēja palīdzēt šajā gadījumā sniedz lielu piepildījumu.

Denise: Man ļoti patīk palīdzēt citiem cilvēkiem. Īpaši mazie uzņēmumi ir patiesi pateicīgi par mūsu sniegto palīdzību. Dažos gadījumos nesamaksātās summas, kuras piedzenam, ir tik lielas, ka uzņēmumam draud bankrots.

Julians: Katra diena ir citāda. Protams, ir dažas līdzības starp lietām, bet katrs gadījums patiešām ir unikāls. Tādēļ šis darbs ir interesants. Mēs esam kvalitātes nodrošināšanas vadītāji, klientu apkalpošanas pakalpojumu sniedzēji, vidutāji un komunikācijas mākslinieki. Tas palīdz mums nodrošināt klientu apmierinātību, kas savukārt ir ļoti patīkama sajūta.

Denise: Mēs risinām konfliktus un darbojamies kā vidutāji. Tā ir metode, ko esam izveidojuši vairāku gadu garumā, un mūsu klienti to patiešām novērtē. Gandrīz 20% TIMOCOM klientu ir izmantojuši mūsu pakalpojumus, un tas nav pārsteidzoši, ņemot vērā, ka mūsu debitoru parādu pārvaldības cenas ir zemākas nekā citu parādu piedziņas dienestu piedāvātās cenas. Mēs gūstam panākumus 86% gadījumu, un pagājušajā gadā spējām vienoties par prasījumu piedziņu vairāk nekā 33 miljonu eiro apmērā. Pierādījumi, ka mūsu metodes darbojas klientu labā.

TIMOCOM Inkasso Denise Brecht
Denise: Mēs risinām konfliktus un darbojamies kā vidutāji. Tā ir metode, ko esam izveidojuši vairāku gadu garumā, un mūsu klienti to patiešām novērtē.

TIMOCOM Inkasso Geoffrey Bladier
Džofrijs: Ik dienu notiek kas jauns. Spēja palīdzēt šajā gadījumā sniedz lielu piepildījumu.

TIMOCOM Inkasso Julian van Achter
Julian: Pirmā lieta, kas jums jāzina, ir tā, ka mēs saskaramies ar konfliktiem daudz retāk, nekā lielākajai daļai cilvēku varētu šķist, domājot par parādu piedziņas pakalpojumu.

 

Ja jums nepieciešama palīdzība nesamaksātu rēķinu piedziņā, TIMOCOM Starptautiskais parādu piedziņas dienests ar lielāko prieku jums palīdzēs.

Uzziniet vairāk

 

Jūs varētu interesēt arī šādas tēmas:

Septiņi visbiežāk uzdotie jautājumi par parādu piedziņu loģistikas nozarē.

Jūsu tiesību un pienākumu skaidrojums.

Kavēts maksājums: kā rīkoties, ja klients nav samaksājis?

Lejupielādēt preses relīzi
Uz sākumu