29.01.2021

Jaunas iespējas, pateicoties kravas un transporta biržu pasaules automatizācijai un integrācijai

Kā ietaupīt vairāk nekā 330 cilvēka darba stundas gadā, pateicoties digitālo risinājumu izmantošanai transporta un ekspedīcijas loģistikas nozarē?

Ko jūs varat iegūt, integrējot TMS ar transporta biržu?

Šīs nozares veterāni atceras uzņēmējdarbību ar tālruņu grāmatu rokās. Tad darbs loģistikā bija organizatoriski vienkāršāks, bet arī lēnāks un sniedza mazāk iespēju. Mūsdienās ir grūti iedomāties analoģiski pārvaldāmu transportu. Digitalizācija progresē, atsaucoties uz tirgus prasībām. Pašlaik daudzu uzņēmumu mērķis ir saīsināt piegādes ķēdi, konsolidēt sūtījumus un galvenokārt vienkāršot piedāvājumu piedāvāšanas un meklēšanas procedūru.

Kā ietaupīt vairāk nekā 330 cilvēka darba stundas gadā, pateicoties digitālo risinājumu izmantošanai transporta un ekspedīcijas loģistikas nozarē?

Saskarnes loģistikā ir ieguldījums, kas atmaksājas

TMS (transporta pārvaldības sistēmas) integrācija transporta biržas programmatūrā, izmantojot saskarnes, cita starpā ļauj piedāvāt kravas un transportlīdzekļus, tos neievadot manuāli katrā platformā atsevišķi. Piedāvājumu, kas izveidots jūsu pašu TMS ietvaros, ar vienu klikšķi var publicēt arī izvēlētajā biržā.

"Papildus ērtībai šāds risinājums dod arī izmērāmus ieguvumus, t.i., laika un naudas ietaupījumu. Piemēram, ja ekspedīcijas uzņēmums uzskaita 30 000 kravas un katra piedāvājuma publicēšana aizņem vidēji 40 sekundes, ir viegli aprēķināt, ka šīs darbības automatizēšana ietaupīs vairāk nekā 330 cilvēka darba stundas, kas ir gandrīz 42 dienas. Piedāvājumu iesniegšanas vieglums un ātrums, izmantojot API, nozīmē, ka ekspeditors var izvietot vairāk piedāvājumu biržā un pavadīt daļu šādā veidā ietaupītā laika, piemēram, pārbaudot brīvo transportlīdzekļu piedāvājumus, tādējādi palielinot pārdošanas efektivitāti abos veidos. Laikietilpīga un manuāla piedāvājumu ievadīšana bieži vien ierobežo pārdošanas mēģinājumus vienai platformai, tādējādi bloķējot uzņēmuma labākos finanšu rezultātus šajā jomā," saka Kšistofs Jančukovičs (Krzysztof Janczukowicz), TIMOCOM lielo klientu vadītājs.

Kā mainās loģistikas uzņēmuma darbs, pateicoties IT sistēmu integrācijai?

Šo risinājumu veiksmīgi izmanto uzņēmums Dartom, kas transporta tirgū darbojas jau 30 gadus un labprāt iegulda jaunajās tehnoloģijās, kas dod tam ne tikai ekonomiskus, bet arī ekoloģiskus ieguvumus. Uzņēmums intensīvi attīsta ar sašķidrinātu dabasgāzi darbināmu automobiļu parku, pateicoties tam, tas ievērojami samazina izplūdes gāzu emisiju un kaitīgumu. Gadiem ilgi ieviestie digitālie rīki ļāva tam sasniegt pilnīgu sistēmu integrāciju un procesu digitalizāciju. Tas tieši ietekmē darba kvalitāti, jo darbu var paveikt ātrāk un efektīvāk.

"Pateicoties EDI kombinācijai ar klientu sistēmām un telemātikas risinājuma integrācijai ar mūsu TMS, transporta pasūtījuma pieņemšanas process, un tā turpmāka īstenošana ir pilnībā digitāla, bez cilvēka iejaukšanās," skaidro Beata Lagunjonoka (Beata Lagunionok), Dartom starptautiskā kravu pārvadājumu vadītāja. "Pasūtījums tiek nosūtīts, izmantojot EDI savienojumu, tieši uz mūsu TMS sistēmu. Pēc tam sistēma meklē optimālu transportlīdzekli tā realizēšanai, ņemot vērā daudzos vides un darbības faktorus. Vēlāk tas tiek pārsūtīts tieši uz vadītāja borta datoru kopā ar navigācijas datiem un galvenajiem vadības punktiem."

Dartom izmanto Markosa Bisa TMS sistēmu un ir arī TIMOCOM ilgtermiņa klients. Šīs trīspusējās sadarbības rezultāts ir transporta piedāvājuma publicēšanas procesa integrēšana ar TIMOCOM Smart Logistics sistēmu, izmantojot interfeisu (API).

"Mūsu TMS integrācija ar Smart Logistics System ļauj mums palielināt darbinieku efektivitāti īsākā laikā, kas nepieciešams, lai veiktu vienu pasūtījumu," atzīst Beata Lagunjonoka. "Jo īsāks sakaru maršruts, jo vairāk pasūtījumu mēs spējam apstrādāt, neapdraudot pakalpojuma kvalitāti. Operators datus programmā ievada tikai vienu reizi - viņam nav jāatkārto šī darbība TIMOCOM sistēmā. Jo mazāk cilvēku iesaistīti darbībā, jo mazāks risks kļūdīties, kas ir ļoti svarīgi mūsu biznesā."  

Telemātikas pakalpojumu sniedzēji cenšas atbilst klientu vēlmēm.

Uzņēmums Marcos Bis, kas jau 28 gadus piedāvā patentētus TMS un FMS risinājumus, reaģē uz nepieciešamību automatizēt loģistikas procesus. Pamanot tirgus vajadzības, papildus produkta funkcionalitātes attīstīšanai tā lielu uzmanību velta integrācijai ar citiem transporta un ekspedīcijas loģistikas nozarei veltītiem risinājumiem.

"Viss ekspeditora, dispečera vai plānotāja darbs sastāv no daudziem elementiem," skaidro Jaceks Mrožiņskis (Jacek Mroziński), Marcos Bis līdzdibinātājs. "Viņu darbu atvieglo vairākas IT sistēmas. Tomēr, izolējot šos rīkus vienu no otra, lietotājam bieži vien ir jāpārraksta vieni un tie paši dati no vienas sistēmas uz otru, jāuzsāk vieni un tie paši procesi, un darba rezultāts bieži satur kļūdas.  TIMOCOM un Markos Bis piedāvātais risinājums, kas ļauj plānot darbu ar TMS Navigator reģistrētiem bezmaksas resursiem, izmantojot API, ievērojami palielina darba komfortu un efektivitāti , un līdz ar to novedīs pie plānošanas procesa automatizācijas. TIMOCOM ir uzņēmums ar daudzu gadu pieredzi, ko augsti novērtējuši tā darbuzņēmēji Polijā. Mūsu produkti sasniedz tos pašus saņēmējus un papildina viens otru. Ceļš, kuru ejam kopā, ir tas, lai galalietotājam piedāvātu vienotu risinājumu TMS Navigator, iekļaujot gan TIMOCOM, gan Markos Bis sniegtās funkcijas. Cieša IT produktu piegādātāju sadarbība, lai integrētu un standartizētu produktus, šobrīd ir risinājums, ko klienti visvairāk sagaida."

Apetīte rodas ēdot.

Novērojot transporta un ekspedīcijas loģistikas tirgu, ir grūti pretoties pārliecībai, ka digitalizācijas ziņā vēl ir daudz darāmā. Tomēr šī procesa virzība ir redzama ar neapbruņotu aci, un IT sistēmu integrācija ir iespējama arvien plašākā aspektā. 

"Loģistikas nākotne ir mākslīgais intelekts," pārliecina Tomašs Krajčevskis (Tomasz Krajczewski), Dartom transporta plānošanas nodaļas vadītājs. "Cilvēks būs vajadzīgs tikai procesa uzsākšanai, atlikušie uzdevumi tiks automatizēti un integrēti rūpnīcu un noliktavu digitālajās sistēmās. No vienas puses, šis redzējums šķiet pārāk tāls, un, no otras puses, mēs jau esam liecinieki šai evolūcijai."

Šo teoriju Kšištofs Jančukovičs apstiprina ar konkrētu piemēru:

"API piedāvājumu nosūtīšanai no TMS uz  Smart Logistics System mūsu klientiem ir bijusi pieejama jau daudzus gadus. Integrācija ļauj maksimāli samazināt izmaksas un rada jaunas uzņēmējdarbības iespējas. Piemērs ir mūsu API izsekošana - mēs esam integrējušies ar 265 telemātikas sistēmām, kā rezultātā varam saviem klientiem nodrošināt reāllaika redzamības pakalpojumu. Tomēr mēs vēl neesam teikuši pēdējo vārdu. Mēs varam atklāt, ka nākamā API saskarne būs revolucionārs veids, kā mēs strādājam ar biržu, un sarunas ar TMS piegādātājiem jau notiek. Smart Logistics System ir svarīga daudzu uzņēmumu biznesa sastāvdaļa, tāpēc ir vērts aplūkot esošās un topošās API, jo tās paver iespējas jaunām attīstības iespējām.

Līdzīgs viedoklis ir arī Marcos Bis līdzīpašniekam:

"Transporta un ekspedīcijas loģistikas nozare Polijā savus panākumus pamato ar moderniem IT risinājumiem. Pašlaik ir grūti atrast uzņēmumu, kas neizmanto IT sistēmas, jo īpaši TMS un transporta biržas. Polijas uzņēmumu nākotne šajā nozarē ir transporta apjoma pieaugums un spiediens uz kravas cenām. Lai izpildītu šīs prasības, ir nepieciešami efektīvi rīki, kas novērš vajadzību pēc daudzām cilvēku darbībām. Šāda nākotne ir progresīva dalībnieku sadarbība transporta un ekspedīcijas loģistikas nozares IT tirgū. Katram no mums ir jāuzlabo savi produkti, kā arī jāsadarbojas un jābūt atvērtiem citiem IT risinājumu piegādātājiem. Kopā mums veiksies labāk!

Lejupielādēt preses relīzi
Uz sākumu